Menu Close

Maitinimo organizavimas

Sveika mityba lemia harmoningą vaikų augimą, fizinį ir protinį brendimą. Lopšelyje-darželyje “Rasa” maitinimas organizuojamas ir valgiaraščiai sudaromi, atsižvelgiant į sveikos mitybos nuostatas, produktų suderinamumą. Labai svarbu nuo mažens padėti vaikui išsiugdyti tinkamus mitybos įpročius. Šie įpročiai lemia ir sveikatos būklę.

Anot sveikos gyvensenos puoselėtojo Vydūno: “Pirmas žygis reikalus mažinti mėsos saiką ir valgyti daugiau daržovių bei vaisių ir iš grūdų miltų ir pieno gamintus valgius. Vietoje kas dieną mėsą valgius, rasi užteks kas antrą, toliau, kas trečią dieną jos valgyti.” Todėl patiekalai su mėsa patiekiami tik vieną kartą per dieną ir 3-4 kartus per savaitę. Iš valgiaraščių išėmėme sumuštinius su dešra, juos pakeitėme į duonos riekelę su sviestu ir pomidoru, agurku ar sūriu. Visiškai atsisakėme dešrelių, o patiekalai iš mėsos (kalakutienos, vištienos, liesos kiaulienos, jautienos) ir žuvies patiekiami su daržovėmis be mūsų įprastinių bulvių. 

Pusryčiams tinkamiausi patiekalai iš angliavandenių, todėl patiekiamos įvairių kruopų košės, dažniausiai iš ekologiškų kruopų. Žinoma,  kad daug skaidulinių medžiagų turi produktai iš rupaus malimo miltų, todėl patiekalų ruošimui naudojame pilno grūdo makaronus, vakarienei kepame blynus su rupaus malimo miltais.

Kadangi maistinių skaidulų gausu ne tik kviečių, avižų bei miežių sėlenose, bet taip pat ir ankštinėse daržovėse, riešutuose, todėl į valgiaraščius įtraukėme patiekalų su pupelėmis, pavakariams vaikams kartais patiekiama kokybiškų riešutų.

Cukrus organizme – tai energija, kurios vaikams reikia, tačiau jei energijos yra per daug, organizmas jos neišnaudoja ir ji virsta riebalais.  Rudasis cukrus jau seniai yra įgijęs nepriekaištingą reputaciją ir jis yra naudingesnis mūsų organizmui. Pirma – jis turi mažiau kalorijų, antra – jo skonis yra geresnis, be to, tai natūralesnis produktas nei baltasis cukrus. Todėl atsisakėmė baltojo cukraus, naudojame tik rudąjį, bet ir jo kiekį patiekaluose mažiname.

Svarbią vietą darželio sveikos mitybos produktų krepšelyje užima vaisiai ir daržoves. Iš jų gaminamos įvairios salotas, mišrainės, vegetariškos sriubos, paskanintos žalumynais, ekologiškame kokosų aliejuje pakepintais svogūnais, morkomis, porais, prieskoniais. Vaisiai patiekiami 1-2 kartus per dieną – pusryčiams prie košės, ar pavakariams. Vaisiai patiekiami labai įvairūs: obuoliai, kriaušės, bananai, persimonai, melionai, rečiau mandarinai ar apelsinai.

Vakarienei patiekiame patiekalus iš lengvai virškinamų produktų: bulvių, daržovių, varškės, kiaušinių, pilno grūdo miltų.

Sveika mityba padeda išvengti pastarojo dešimtmečio bėdos – vaikų nutukimo ir begalės ligų. Žmonės turi suprasti, kad patys turi rūpintis savo sveikata ir ne gerdami cheminius papildus, o gyvendami sveiką gyvenimą ir tai perduodami savo vaikams.

 

Direktorė Raselė Sutkauskienė

 

(atsisiųsti):

Sveikos mitybos piramidė

15 dienų valgiaraštis 1-3 metų vaikų amžiaus grupei

15 dienų valgiaraštis 4-7 metų vaikų amžiaus grupei

Vaikų maitinimo organizavimo tvarkos aprašas ir draudžiami maisto produktai

Maisto produktų tiekėjai

Skip to content