Menu Close

STEAM veiklos

(atnaujinta 2022-04-19)

MARIJAMPOLĖS VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „RASA“

ĮVERTINIMAS – NARYSTĖ LIETUVOS STEAM MOKYKLŲ TINKLE

           Marijampolės vaikų lopšelis – darželis ,,Rasa”, šių metų kovo mėnesį, gavo svarbų įvertinimą – tarptautinėje mokyklų akreditacijos sistemoje, STEM mokyklos ženklo portale įstaigai buvo suteiktas – Saugios, kompetentingos mokyklos “STEM Shool Label” ženklelis, ko pasekoje įstaiga tapo Lietuvos STEAM mokyklų tinklo nare, bei  pirmąja švietimo įstaiga Marijampolėje, kuriai suteiktas šis statusas.

STEAM mokykla, tai ikimokyklinio ugdymo įstaiga, įgyvendinanti platesnę ar gilesnę STEAM dalykų (gamtos mokslų, technologijų, informacinių technologijų, inžinerijos, menų/dizaino, matematikos) programą, skatinanti vaikus nuolat tobulėti įvairiose srityse, tai įstaiga, kurios mokytojai nuolat tobulina kompetencijas, ugdymo procese naudoja IKT, kitas technologijas bei aktyvaus ugdymo metodus.

STEAM ugdymas yra integralus, vienas šiuolaikinių ugdymo būdų, kurio dėka skatinamas vaikų kritinis mąstymas sprendžiant realias gyvenimo problemas, teoriją grindžiant įvairiomis praktinėmis veiklomis. Įstaigos pedagogai atsižvelgdami į šių dienų vaikų poreikius bei mokymosi kultūrą stengiasi organizuoti tokias veiklas, kurių metu vaikams natūraliai kyla noras išsiaiškinti, sužinoti, patirti kažką naujo, bendradarbiauti, drąsiai, kūrybiškai veikti, eksperimentuoti bei įsivertinti savo sprendžiamo „iššūkio“ rezultatus. STEAM veiklų metu įgytos naujos žinios, patyrimai, įspūdžiai augina vaiką kaip asmenybę, gebančią džiaugtis, mokančią improvizuoti, pasitikinčią savo jėgomis, atvirą, sugebančią veikti ir drąsiai priimti sprendimus.

Įgyvendinant tikslus bei plėtojant STEAM ugdymo strategiją, įstaigos vadovų iniciatyva lopšelyje – darželyje įrengta STEAM veiklų laboratorija, įstaigos erdvės nuolat papildomos nauja įranga ir įvairiomis priemonėmis tokiomis kaip: edukaciniais robotais „Bee-bot“, „Bubble-bot“, interaktyviomis lentomis, interaktyviomis grindimis,  interaktyviais kubais, spalvų gaudyklėmis skydais, tyrinėjimo endoskopais, tyrinėjimų stalais, laboratorinių indų rinkiniais, įvairių pincetų rinkiniais, svarstyklėmis „Balansuojantys kibirėliai“, eksperimentų rinkiniais „Magnetizmas“ ir kita.

Pedagogai nuolat skatinami domėtis švietimo naujovėmis bei tobulinti kompetencijas. Šiais metais visi įstaigos pedagogai dalyvauja ilgalaikėje „Ugdymo meistrų“ BDT (besimokančių darželių tinklo) kvalifikacijos tobulinimo 72 val. programoje apie STEAM ugdymo filosofijos disciplinas bei jų taikymą ikimokykliniame ugdyme.

Lopšelio-darželio „Rasa“ mokytojos noriai dalijasi savo patirtimi taikant STEAM metodiką su Marijampolės savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogais metodiniuose susirinkimuose. Šiuolaikinis mokytojas privalo ieškoti patrauklių darbo formų, o tam tinkamiausia vieta yra betarpiškas tarpmokyklinis bendradarbiavimas ir dalijimasis gerąja patirtimi.

Kartu su pripažinimu ateina ir įsipareigojimas nesustoti, toliau kryptingai, nuosekliai dirbti bei siekti aukštesnių įvertinimų STEM mokyklos ženklo portale. 

 

„KALĖDŲ LAUKIMAS SU STEAM“, DALYVAUJANT TARPTAUTINIAME ETWINNING PROJEKTE

IU grupės „Lašeliai“, PU grupių „Kiškučiai“ ir „Bitutės“ pedagogai ir ugdytiniai pasitiko gražiausias metų šventes, aktyviai įsitraukdami į Tarptautinio eTwinning projekto „Kalėdų laukimas su STEAM“ veiklas.

Gruodžio pradžioje „Kiškučių“, „Bitučių“ ir „Lašelių“ grupių ugdytiniai ir pedagogai prisijungė prie projekto, kurio metu gilino žinias apie Advento laikotarpio ir Šv. Kalėdų tradicijas bei papročius skirdami ypatingą dėmesį kiekvienai STEAM sričiai.

Projekto eigoje buvo sukurtas logotipas, kuris visų projekto dalyvių balsavimo dėka tapo nugalėtoju – projekto „Kalėdų laukimas su STEAM“  „veidu“. https://youtu.be/qBp2qlcLEbk

Pasitelkiant kalėdinio laikotarpio tematiką vaikai aktyviai dalyvavo eksperimentų ir tyrinėjimų, technologijų, matematikos ir inžinerijos, menų ugdomosiose praktinėse veiklose, atlikdami užduotis sprendė problemas, lavino kritinio mąstymo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis gebėjimus. Veiklų metu taikant IKT išbandė QR skaitytuvo galimybes, patyrė daug teigiamų emocijų atlikdami programavimo užduotis su Bubble robotuku. Vaikai turėjo galimybę sudalyvauti virtualiame susitikime su Kauno vaikų l/d „Klausutis“ „Zuikučių“ grupės vaikučiais. Jo metu vieni kitiems išsakė šventinius palinkėjimus, deklamavo eilėraščius ir netgi sušoko bendrą šokį.

Dalyvavimas projekte suteikė ne tik naujų galimybių mokytis, dalintis sukaupta patirtimi, bet ir galimybę bendradarbiauti, stiprinti komunikavimo įgūdžius bei pasitelkus STEAM metodiką vaikų ugdymą(si) paversti patraukliu, įdomiu ir neįkainojamu.

 

Skip to content